Autórevű - Ladateszt

Szerző: vighjoe Kategória: Hírek - News

A Lada 2110-es szomorú lenyomata egy évtizednek, amely alatt a KGST szovjet sztármárkájából egyre nehezebben eladható orosz exportcikké váltak a Ladák.

lada-2110-357x200_1

A tôkehiánynyal küszködô gyárban a fejlesztések csak döcögve haladtak, de ma már a magyar piacra is jut az alsó középkategóriás 2110-esbôl.

A nyolcszelepes motorral készülô változat 1 842 000 forintba kerül. Az ár tovább nô, ha az éppen raktáron lévô Ladák metálfényezésuek (45 ezer Ft), a hátsó ablakemelôjük is elektromos (30 000 Ft) és van bennük indításgátló (15 000 Ft). Kormányszervo, légzsák, ABS nem kapható.

A Lada 2110 hossza meghaladja a 4 métert, tengelytávja pedig 2,5 méter. Külön említést érdemel, hogy a szabad magassága 16 centiméter, ami itthon elôny. A kocsi csomagtere közel fél köbméteres, a rakodónyílás mérete megfelelô.

A Lada 2110 számos olyan szerelvényt tartalmaz, ami szokatlan ebben az árkategóriában. A futés hôfokszabályzó automatikát kapott, a nem éppen miniatur hôérzékelô a tetôre került. Más kérdés, hogy a ventilátor manuálisan csak két fokozatban szabályozható, és ez a kettô teljesen azonos, miközben a zaj egy porszívóéval vetekszik. A fékbetét kopottságát, az ajtók nyitott állapotát, a hutôfolyadék szintjének minimum alá süllyedését és még néhány paramétert külön egység jelzi a középkonzolon. Mivel a piktogramok nappal alig láthatók, hangjelzés nyomatékosítja a hibaüzeneteket. A csomagtartó bôvítése nagyon nehézkes: a hátsó üléssort ehhez gyakorlatilag ki kell szerelni, de a középsô kartámasz és a síléc-alagút a helyén marad.

A Bosch-befecskendezôs, 75 lóerôs motor kellemes meglepetés. Jól mozgatja a könnyu autót, és takarékos is, átlagosan 7,6 litert fogyaszt. A váltónak lelke van, soha sem tudtuk, hogy a következô elinduláskor hajlandó lesz-e bevenni az egyes fokozatot. A futómu ugyan a rázósabb útfelület ütéseit is jól turi, viszont kanyarban a pontatlan kormányzás és az útegyenetlenségek hatására megbolydul a futómu-geometria, ami izgalmas viselkedést eredményez. A hátsó futómu barátságtalan reakciókat produkál hirtelen irányváltáskor. A fékezés nagy erôt igényel, a pedálon pedig pontos visszajelzést kapunk az elsô tárcsák és a hátsó dobok ütésérôl.

Alapvetôen tágas a Lada belseje, az ülések formája és mérete is megfelelô. A jobb elsô utas lábterét leszukíti a jobbra ferdülô középkonzol. A hátsó ülésen ülôk térde is elfér, az elsô üléseket azonban nem lehet túlzottan hátratolni.

Mint a címben olvasható - Autórevű - ladateszt -  az írás először az AutóPIAC hasábjain jelent meg, utólagos köszönet a szerzőknek, hogy lehetővé tették számunkra, hogy megjelentessük.
eredeti link: http://www.autorevu.hu/autoteszt/Lada_2110

Hozzászólás: